Στο σχολείο μας παρέχονται οι πιο κάτω θεραπείες
Ειδική Εκπαίδευση
Στόχος μας είναι η εμβάθυνση σε γνώσεις σχετικά με την αναγνώριση και κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, τον σχεδιασμό, την εφαρμογή αλλά και την αξιολόγηση κατάλληλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, την ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης των εν λόγω μαθητών αλλά και την αξιοποίηση της υπάρχουσας τεχνογνωσίας στον τομέα της ειδικής αγωγής.
Μουσικοθεραπεία
Η μουσικοθεραπεία είναι μία ειδικότητα με καθαρά θεραπευτικό χαρακτήρα. Δεν επιδιώκει ούτε την ψυχαγωγία αλλά ούτε και τη μουσική εκπαίδευση των μαθητών μας. Η μουσική στη μουσικοθεραπεία χρησιμοποιείται ως μέσο επικοινωνίας, έκφρασης και δημιουργικότητας, προσφέροντας στα παιδιά που έχουν περιορισμένες δυνατότητες λεκτικής επικοινωνίας έναν εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης. Παράλληλα όμως απευθύνεται και στα παιδιά που ενώ μπορεί να έχουν μία άρτια ικανότητα επικοινωνίας μέσα από το λόγο, παρόλα αυτά μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολία έκφρασης μέσα από αυτόν, και κατά συνέπεια η συγκεκριμένη θεραπεία να μπορεί να τους προσφέρει εναλλακτικές διεξόδους έκφρασης.
Λογοθεραπεία
Ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, φωνής ομιλίας και μάσησης – κατάποσης στα παιδιά, όποια κι αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών: νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Αποσκοπεί στην ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, την καθαριότητα της ομιλίας και της φωνής και στην παραγωγή λόγου των βαρήκοων.
Εργοθεραπεία
Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που απώτερο σκοπό της έχει την βελτίωση της λειτουργικότητας και την προώθηση της ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την χρησιμοποίηση του παιχνιδιού και των σκόπιμων δραστηριοτήτων (ΑΟΤΑ, 1976).
Η παιδιατρική εργοθεραπεία σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα σε ότι αφορά στην αποκατάσταση δυσκολιών στους παρακάτω τομείς:
• Κινητικός τομέας
• Αισθητηριακός τομέας
• Τομείς καθημερινής ζωής
• Συμπεριφορά
• Γνωστικές και αντιληπτικές λειτουργίες
• Κοινωνικοποίησης - Ένταξης
Εργοθεραπεία είναι η χρήση σκόπιμης δραστηριότητας ή παρέμβασης σχεδιασμένης ώστε να επιτύχει λειτουργικά αποτελέσματα τα οποία προωθούν την υγεία, εμποδίζουν την βλάβη ή αναπηρία και εξελίσσουν, βελτιώνουν, στηρίζουν ή διατηρούν το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ανεξαρτητοποίησης κάθε ατόμου που υποφέρει από τραυματισμό, ασθένεια, γνωστική ανεπάρκεια, ψυχοκοινωνική δυσλειτουργία, νοητική υστέρηση, αναπτυξιακή ή μαθησιακή δυσκολία, σωματική αναπηρία ή άλλη διαταραχή ή κατάσταση. Περιλαμβάνει εκτίμηση μέσω εξειδικευμένης παρατήρησης ή αξιολόγησης μέσω διαχείρισης και ερμηνείας σταθμισμένων ή μη σταθμισμένων τεστ και μετρήσεων” (O.T. Practice for Regulation by A.O.T.A.)
Η εργοθεραπεία λοιπόν είναι η επιστήμη εκείνη που σκοπός της είναι να καταστήσει το άτομο λειτουργικό και ικανό να εκτελέσει όλες τις δραστηριότητες που χρειάζεται στη ζωή του. Χρησιμοποιεί τη δραστηριότητα θεραπευτικά και μέσω αυτής εκπληρώνει το σκοπό της.
Οι δραστηριότητες που το άτομο καλείται να επιτελέσει στη ζωή του, χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες:
• Εργασία-σχολείο
• Δραστηριότητες καθημερινής ζωής (αυτοεξυπηρέτηση)
• Ελεύθερος χρόνος
Στο Ειδικό Σχολείο Παιδικού Αναρρωτηρίου Ερυθρού Σταυρού, το τμήμα Εργοθεραπείας απαρτίζεται από δύο εργοθεραπεύτριες εξυπηρετεί και τους μαθητές του Σχολείου, καθώς και σε δύο μαθητές άλλου δημόσιου σχολείου. Παρέχει τις πιο κάτω υπηρεσίες:
• Αξιολόγηση των μαθητών και Σύνταξη Εξατομικευμένου προγράμματος για τον κάθε μαθητή, το οποίο να καλύπτει τις ανάγκες, απαιτήσεις και δυσκολίες ου κάθε ενός ξεχωριστά, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο
• Επαναξιολόγηση και /επαναπροσδιορισμός των στόχων του θεραπευτικού προγράμματος
• Ενημέρωση και Συμβουλευτική γονέων
• Πρόγραμμα στήριξης για το σπίτι και το οικείο περιβάλλον
• Πρόγραμμα Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης
• Επικοινωνία και Συνεργασία με άλλους ειδικούς που σχετίζονται με τον μαθητή (Ιατρούς, Θεραπευτές, Δασκάλους)
• Αξιολογήσεις παιδιών που δεν φοιτούν στο Σχολείο μας, για αγορά βοηθημάτων τάξης ή και εξοπλισμού
Φυσιοθεραπεία
Φυσιοθεραπεία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τη διατήρηση, βελτίωση και αποκατάσταση της μέγιστης λειτουργικής ικανότητας και κίνησης του ατόμου και μπορεί να ασκείται μόνο από τους νόμιμα εντεταλμένους και εγγεγραμμένους φυσιοθεραπευτές . Όσον αφορά τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρησιμοποιεί μεθόδους φυσικών προσεγγίσεων, όπως θεραπευτικούς χειρισμούς, θεραπευτικές ασκήσεις, υδροθεραπεία, ιπποθεραπεία κ.ά. Η φυσιοθεραπεία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη ανεξαρτητοποίηση και συμμετοχικότητα του ατόμου.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς γίνεται μία διαδικασία αρχικής αξιολόγησης και καταρτίζεται το ατομικό πρόγραμμα κάθε παιδιού και η συχνότητα των εβδομαδιαίων συνεδριών του, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά καθώς και τις διαθέσιμες ώρες. Στη συνέχεια μπαίνουν οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι της θεραπείας του οι οποίοι επαναξιολογούνται ή και αναθεωρούνται.
Από τη σχολική χρονιά 2013-2014 έχουμε εντάξει την Υδροθεραπεία στο πρόγραμμα Φυσιοθεραπείας στο οποίο συμμετέχει ένα μέρος των παιδιών.
Η υδροθεραπεία είναι θεραπευτικό πρόγραμμα που διεξάγεται μέσα στην πισίνα με σκοπό τη χαλάρωση ,την ενδυνάμωση και την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων δεδομένης της ευνοϊκής επίδρασης που έχει η άνωση στο ανθρώπινο σώμα και η θερμοκρασία του νερού. Είναι μέρος του φυσιοθεραπευτικού προγράμματος και σε καμιά περίπτωση δεν αντικαθιστά τη φυσιοθεραπεία, ούτε μπορεί να έχει καθαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα.
Οι φυσιοθεραπευτές συνεργάζονται με τους δασκάλους, τους γονείς, τους βοηθούς και άλλους ειδικούς ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να μάθουν και να αναπτυχθούν. Δίνουν συμβουλές στους δασκάλους και βοηθούς για το είδος των δραστηριοτήτων ,ασκήσεων και παιχνιδιών που βοηθούν το παιδί να συμμετέχει κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Προσαρμόζουν τον τρόπο που δουλεύουν έτσι που να ταιριάζει στις ατομικές ανάγκες του κάθε παιδιού ώστε να το βοηθήσουν να ζει ,να μαθαίνει, και να συμμετέχει.
Ευθύνη επίσης των φυσιοθεραπευτών είναι να παρατηρούν και να αξιολογούν τις ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά, να τροποποιούν, να παραγγέλλουν ή και να σχεδιάζουν κλπροσαρμοσμένα βοηθήματα.
|
||||||
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | K |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |