Εισηγήσεις και απλές οδηγίες Εργοθεραπευτών του Ειδικού Σχολείου Παιδικού Αναρρωτηρίου προς τους γονείς για τις μέρες που θα βρίσκονται τα παιδιά στο σπίτι
Για τα παιδιά που βρίσκονται σε τροχοκάθισμα και δεν μπορούν να εκτελέσουν οδηγίες:
• Παθητικές ασκήσεις άνω άκρων ξεκινώντας πρώτα από τις μεγάλες πιο κεντρικές αρθρώσεις (Άρθρωση του ώμου) και καταλήγοντας στις πιο μικρές(παλάμη και δάκτυλα)
Προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε αργά και απαλά την άρθρωση προς διάφορες κατευθύνσεις, πάντα με ΠΡΟΣΟΧΗ για να μην δημιουργήσουμε πόνο ή φλεγμονή.
• Παρέχουμε αισθητηριακά ερεθίσματα στα παιδιά
Απτικά: Στα άνω άκρα, στην πλάτη, στην κοιλιά, στα κάτω άκρα, με διάφορες υφές (απαλές, σκληρές, μαλακές κ.α.) με διάφορα αντικείμενα και υλικά π.χ. μπάλες, βούρτσες, σφουγγαράκια, διάφορα υφάσματα, ρύζι, φακές, φασόλια κ.α.
Ακουστικά : Βοηθούμε τα παιδιά να αυξήσουν το χρόνο συγκέντρωσης τους, διαβάζοντας τους παραμύθια, βάζουμε μουσική στο ραδιόφωνο, YouTube, παίζουμε μαζί τους μουσικά όργανα
Οπτικά: Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αυξήσουν το χρόνο οπτικής επαφής, τους δείχνουμε φωτογραφίες, εικόνες μέσα από βιβλία ή περιοδικά, παρακολουθούμε μαζί τηλεόραση ή παιδικά τραγούδια στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Αιθουσαία ερεθίσματα: Χορεύουμε μαζί τους ρυθμικά κουνώντας ή γυρίζοντας το αναπηρικό τροχοκάθισμα, επίσης για μικρότερα παιδιά μπορούμε να τα πάρουμε αγκαλιά και να χορέψουμε, να στριφογυρίσουμε ή να χοροπηδήσουμε μαζί αγκαλιασμένοι
Γευστικά ερεθίσματα: Για παιδιά που μπορούν να τρώνε με ασφάλεια διάφορες τροφές, μπορούμε να δώσουμε τροφές τραγανές, μαλακές, σκληρές, υγρές σε υφή και διάφορες γεύσεις όπως γλυκές, αλμυρές, ξινές…
Όσον αφορά τα παιδιά που περπατούν ανεξάρτητα
Για τη βελτίωση του αμφίπλευρου κινητικού συντονισμού και της ισορροπίας
• Μπορούμε να παίξουμε παιχνίδια με μπάλες( ρίξιμο με τα χέρια, κλότσημα)
• Μπορούμε στο σπίτι με απλά αντικείμενα όπως μαξιλάρια, καρέκλες, κουβέρτες να φτιάξουμε διαδρόμους και εμπόδια και να βάλουμε τα παιδιά να περάσουν ενδιάμεσα, είτε περπατώντας είτε μπουσουλώντας.
• Χορός με το παιδί
• Χοροπήδημα
• Τούμπες
• Ρολάρισμα
Για βελτίωση της αδρής και λεπτής κινητικότητας των άνω άκρων
• Άπλωμα ρούχων, βίδωμα/ξεβίδωμα, πέρασμα χαντρών σε σχοινάκι, κούμπωμα/ξεκούμπωμα, να βάζει σπόρους ή άλλα μικρά αντικείμενα σε δοχείο, να κτίζει πύργο με τουβλάκια/κυβάκια, να σκίζει εικόνες ή τις σελίδες περιοδικού, δακτυλομπογιές, να πλάθει πλαστελίνη, πηλό, ζυμαράκι.
Για αύξηση του χρόνου και της ποιότητας συγκέντρωσης μπορείτε να παίξετε διάφορα παιχνίδια με ήχους και φωτάκια, ενσφηνώματα, πάζλ, παιχνίδια ταξινόμησης, ταύτισης εικόνων, επιλογής μεταξύ δυο εικόνων ή αντικειμένων, παιχνίδια μνήμης.
Εκπαίδευση σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής:
Για παιδιά που μπορούν να ακολουθήσουν οδηγίες, δείξτε στο παιδί σας πώς να φορέσει την μπλούζα του, το παντελόνι του, τις κάλτσες και τα παπούτσια του. Βούρτσισμα δοντιών, Δείξτε του πώς να πλένει τα χέρια του και πώς να βάζει αντισηπτικό.
Σας παραθέτουμε μερικές διαδεσκαδιστικές ιδέες μέσα από το διαδίκτυο για
1. Βελτίωση αισθητηριακής επεξεργασίας και λεπτής κινητικότητας
https://www.youtube.com/watch?v=Cih4U17ph8A
https://www.youtube.com/watch?v=zxfN-duEu98
https://www.youtube.com/watch?v=c076NnYqVuY
https://www.youtube.com/watch?v=p3sI8YPTogA
2. Βελτίωση αδρής κινητικότητας, αιθουσαίας επεξεργασίας, ιδιοδεκτικότητας και συντονισμού
https://www.youtube.com/watch?v=SWtmkjd45so
https://www.youtube.com/watch?v=9EIA14onc30
3. Βελτίωση της συγκέντρωσης και αντιληπτικών δεξιοτήτων και οπτικοκινητικού συντονισμού
https://www.youtube.com/watch?v=BCzsWBXYvfg&list=TLPQMTAwNTIwMjCLErw4htNUHA&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=_wq3jpl7GUc
4. Παιχνίδια που βελτιώνουν την αναπνοή και ενδυνάμωση των μυών του στόματος
https://www.youtube.com/watch?v=HfjnD2BkJ6c
5. Βούρτσισμα των δοντιών
https://www.youtube.com/watch?v=BapR9J86ZZw
6. Πλύσιμο των χεριών. Ένα μικρό παραμυθάκι
https://www.youtube.com/watch?v=2WsooFlS5Vk
Αγαπητοί γονείς, μπορείτε να σκεφτείτε και δικές σας δραστηριότητες.
Αξιοποιήστε το χρόνο προσφέροντας στο παιδί σας χαρά κι ευχαρίστηση! Το πιο σημαντικό είναι οι δραστηριότητες να γίνονται πάντα όλες με ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Ειρήνη Γρούτα και Ελένη Βλοτομά
Εργοθεραπεύτριες Ειδικού Σχολείου Παιδικού Αναρρωτηρίου
|
||||||
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | K |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |