Αγαπητοί γονείς, σας χαιρετούμε!
Πιο κάτω μπορείτε να βρείτε κάποιες εισηγήσεις που σας προτείνουμε για μια πιο δημιουργική και εποικοδομητική απασχόληση των παιδιών για αυτή την περίοδο που βρίσκονται στο σπίτι. Έχετε την ευχέρεια να επιλέξετε δραστηριότητες σύμφωνα με τις δυνατότητες του παιδιού σας.
Από το Τμήμα Ειδικής Εκπαίδευσης
Ειδικό Σχολείο Παιδικού Αναρρωτηρίου «Ερυθρού Σταυρού»
Λεμεσός
Δραστηριότητες για προσωπική υγιεινή και φροντίδα
Απλές καθημερινές δραστηριότητες στην φροντίδα και προσωπική υγιεινή όπως:
• Να πλένει τα χέρια του/της με υγρό σαπούνι
• Να ξεπλένει τα χέρια του/της στη βρύση ή στη λεκάνη
• Να σκουπίζει τα χέρια του/της στην πετσέτα
• Να βουρτσίζει τα δόντια του/της
• Να καθαρίζει το πρόσωπο του/της με υγρό μαντηλάκι (μωρομάντιλο)
• Να κάνει χρήση αντισηπτικού
Δραστηριότητες μέσω των αισθήσεων της όρασης, της ακοής και της αφής
• Να κοιτάει διάφορα αντικείμενα που εμφανίζονται από μια ορισμένη πλευρά
• Μέσα από τραγούδια να εντοπίζει από πού προέρχεται ο ήχος
• Να στρέφει το κεφάλι του/της προς την πηγή κάποιου οικείου ήχου
• Να μάθει να ανέχεται το νερό στα χέρια και το πρόσωπο του/της
• Να ακούει παραμύθια/τραγούδια και να συμμετέχει με χαμόγελα ή ήχους
Εκτέλεση απλών οδηγιών (ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες του παιδιού)
• Να μετακινεί μια μαλακή μπάλα
• Να παίρνει αντικείμενα από μια επιφάνεια
• Να μεταφέρει αντικείμενο από το ένα χέρι στο άλλο
• Να εκτελεί απλές καθημερινές οδηγίες όπως: «Δώσε μου το», «Άφησε το», «Βάλε το εκεί», «Περίμενε», «Κοίταξε με», «Σταμάτα», «Πάμε» κ.τ.λ.
• Να εφαρμόζει όπου χρειαστεί βασικές έννοιες χώρου (όπως εδώ – εκεί, πίσω – μπροστά, μέσα – έξω, πάνω – κάτω).
• Την ώρα του γεύματος (πρόγευμα, δεκατιανό κτλ) του/της θα κάθεται στην καρέκλα (όχι σε τροχοκάθισμα) κοντά στο τραπέζι. Να τρώει το φαγητό του/της παραμένοντας στην θέση του/της για όσο χρειάζεται.
• Να εμπλέκεται σε συμβολικό παιχνίδι και να συνεργάζεται με άλλο άτομο κουνώντας το κεφάλι του/της με «ναι» και «όχι» όπου χρειάζεται
• Μέσα από οικογενειακές φωτογραφίες να αναγνωρίζει τον εαυτό του και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας
Ιδέες για παιγνιώδεις δραστηριότητες με αδρή και λεπτή κίνηση:
1. Παιχνίδια με M&Ms ή Smarties
2. Παιχνίδι με αυτοκόλλητα
Ο ενήλικας να σχηματίσει το περίγραμμα για κάθε ένα από τα αυτοκόλλητα σε μια άλλη κόλλα και το παιδί να τοποθετήσει το κάθε αυτοκόλλητο μέσα στο πλαίσιο που του αντιστοιχεί (προσοχή να επιλέξετε αυτοκόλλητα που έχουν διαφορετικά και ευδιάκριτα σχήματα, μεγάλα σε μέγεθος)
3. Δραστηριότητες με πλαστελίνη ή ζυμαράκι
4. Παιχνίδι προσανατολισμού και κατεύθυνσης
Τι χρειάζομαι: 12 χάρτινους κύκλους με περίπου 20εκ. Διάμετρο, ένα χάρτινο τόξο
Κολλάω τους χάρτινους κύκλους στο πάτωμα σχηματίζοντας ένα γεμάτο τετράγωνο 4Χ4.
Το παιδί να έχει και τα δύο πόδια σε ένα κύκλο κι ανάλογα πού θα δείξει το τόξο που θα έχετε τοποθετημένο μπροστά στο παιδί, κάτω στο πάτωμα, το παιδί θα κινείται ανάλογα στον επόμενο κύκλο (είτε δεξιά, είτε αριστερά, είτε μπροστά, είτε πίσω).
5. Παιχνίδια αφής
Κάνω μια συλλογή με αντικείμενα που έχουν διαφορετική υφή. Τα ακουμπώ επάνω στο παιδί και κάθε φορά που ακουμπώ κάνω ένα ήχο με το στόμα μου. Συγκεκριμένο ήχο για κάθε υλικό. Εάν το υλικό έχει δικό του ήχο όπως π.χ. το νάυλον, προτιμώ να χρησιμοποιώ το φυσικό ήχο του αντικειμένου παρά ήχο με το στόμα μου. Το επαναλαμβάνω ώστε το παιδί να συνδυάσει το συγκεκριμένο ήχο με την ανάλογη υφή.
Επεκτείνω τη δραστηριότητα προσθέτοντας επιπλέον λεξιλόγιο πριν να ακουμπήσω ένα υλικό πάνω στο παιδί όπως:
«Θέλεις ξανά;»
«Πάμε»
«1,2,3»
«Μπράβο»
«Ξανά»
Ανάλογα με την αντίδραση του παιδιού αντιλαμβάνομαι ποιο υλικό του αρέσει περισσότερο και το χρησιμοποιώ συχνότερα. Ίσως και σε διαφορετικά μέρη του σώματος.
6. Να περνά χάντρες σε κορδόνι
7. Να παρακολουθεί τις εικόνες κάποιας ιστορίας και να δείχνει στοιχεία που του ζητούνται πάνω στην εικόνα.
Εκπαιδευτικά παιχνίδια με τη χρήση του διαδικτύου
o My talking Tom
o My talking Angela
o Piano Kids-Music Songs
Για ο,τιδήποτε χρειαστείτε είμαστε στη διάθεση σας καθημερινά ώρες σχολείου στο τηλέφωνο 25385229.
Οι δάσκαλοι των Ομάδων:
Μαρία Αντρέου
Αντρέας Φραντής
Έλενα Αντωνίου
|
||||||
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | K |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |